Trendy w grillowaniu

29 sierpnia 2012,
dodał: Sfera Group
Artykuł zewnętrzny

Apogeum sezonu grillowego, który zaczął się jak co roku – z pierwszymi ciepłymi dniami długiego weekendu majowego, jest już za nami. Mimo, że najwięksi zwolennicy jedzenia z rusztu będą grillować i pod koniec września, to firmy, jak i przysłowiowy Kowalski myślą już raczej o kolejnych wakacjach. A grillowaliśmy jak zwykle wszyscy, niezależnie od wieku i zamożności oraz wszędzie – w lasach, parkach, nad wodą i na balkonach.

Mówi się, że w Polsce sportami narodowymi są piłka nożna i grillowanie. Podczas mijających wakacji mieliśmy okazję świętować podwójnie, byliśmy gospodarzem Mistrzostw Europy, a okazji do biesiadowania pod chmurką było jak zwykle wiele. Bo grillowanie to coś więcej niż posiłek. To wspólny czas podczas, którego utrwalamy więzi rodzinne. To hobby, relaks i możliwość wykazania się zmysłem kulinarnym i organizatorskim. Grill zmienił nasze zwyczaje, stał się synonimem wolnego czasu. Według wyników badań Millward Brown SMG/KRC na zlecenie polskiego koncernu naftowego stał się największym osiągnięciem w sferze gospodarczej i obyczajowej, jakie zaszły w Polsce w ostatnich dwudziestu latach.

Nie tylko kiełbasa

Polacy ciepłe weekendy najchętniej spędzają poza domem. Potwierdzają to wyniki badań przeprowadzonych, przez wspomniany wcześniej instytut, na zlecenie jednej ze znanych marek piwnych. Większość z nas grilluje (66%), spaceruje (59%) oraz pracuje na działce i w ogrodzie (29%). Grillowanie w Polsce stało się już swoistym rytuałem. Na naszych rusztach wciąż króluje wieprzowina, wybiera ją ok. 60% konsumentów. Zaś nieprzerwalnie najpopularniejszym produktem jest kiełbasa. Jej sprzedaż w ciągu roku utrzymuje się na stałym poziomie, a statystyczny Polak zjada jej łącznie ok. 19 kg. Z tego ok. 1/6 (3 kg) stanowi kiełbasa o przeznaczeniu grillowym, którą zjadamy głównie w sezonie wakacyjnym. Oprócz kiełbasy czy kaszanki, na grilla najchętniej kupujemy karczek i boczek, coraz częściej grillujemy także drób i wołowinę.

Polacy są coraz lepsi w sztuce grillowania, a styl barbecue jaki preferujemy jest różny. Jedni grillują przygotowując potrawy i marynując mięso dzień przed, co jest równie przyjemne jak sama uczta. Inni z kolei wybierają gotowe zestawy produktów, które po wyjęciu z opakowania można położyć od razu na ruszt. Takie zestawy wybiera już co trzeci miłośnik potraw grillowych. Jest to związane z rosnącym tempem życia Polaków – mówi Małgorzata Wódkiewicz z Zakładów Mięsnych Pekpol.

Trendy grillowanie

Sezon grillowy w znacznej mierze jest uzależniony od słonecznej pogody. Jednak coraz częściej grillujemy nie tylko w weekendy, ale i w środku tygodnia. Żeby móc „wrzucić coś na ruszt” wystarczy wstąpić do pobliskiego sklepu. Grillowe menu z roku na rok jest coraz bardziej bogate i urozmaicone. – Aktualna oferta firm jest bogata i spełnia najwyższe oczekiwania konsumentów. W naszym grillowym asortymencie można wybierać przede wszystkim wśród znanych od lat kiełbas, takich jak: ostrołęcka, śląska, wiejska czy dworska i biała parzona – mówi Małgorzata Wódkiewicz z ZM Pekpol. – Firmowym, popularnym specjałem jest kiszka ziemniaczana. Chętnie kupowana jest także kaszanka biała i gryczana, natomiast z mięs – karkówka oraz boczek. Tegoroczną gamę wyrobów wzbogaciły sezonowe nowości z segmentu produktów półgotowych. Są to Grillaski, Grillery i Grillburgery o różnych smakach – dodaje Wódkiewicz. Warto dodać, że sezon grillowy to najlepszy czas dla zakładów mięsnych, ponieważ wówczas sprzedaje się nawet dwukrotnie więcej mięsa niż w okresie regularnym. W tym czasie żniwa zbierają też m.in. producenci piwa, wody mineralnej, przypraw oraz akcesoriów do grilla, mebli ogrodowych i środków przeciw owadom. Zresztą to właśnie piwo jest napojem, po które najczęściej sięgają grillujący.

Grillowanie i rosnące zainteresowanie uprawą własnego ogródka oraz spędzanie czasu na łonie natury jeszcze przez wiele lat będzie wakacyjnym trendem. Już opisuje się je takimi terminami jak social garden, feel-good garden, czy po prostu grillmania. Jak będzie w przyszłości? Aby poznać odpowiedź na to pytanie musimy zaczekać do kolejnego sezonu i … zaspokoić apetyt czymś innym.

file1346228994



FORUM - bieżące dyskusje

jaki nastrój macie dziś...?
Oj, ból głowy potrafi uprzykrzyć dzień. Coś o tym wiem, niestety.
Black Friday
Fakt, można trafić świetne okazje przy likwidacji. Jak tam dziewczyny, skorzystałyście na tegorocznym Black Friday?
Wędkowanie
To rzeczywiście może być trudne, choć podobno ta "cisza" natury ma relaksujące działanie.
Pochwalcie się ostatnimi zakupami :…
Brzmi jak coś milutkiego i ciepłego. Jaki kolorek tego zestawu?

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.