1

Temat: dieta na urodę

Rzodkiew, buraki, pomidory, cebula, czosnek, otręby i pestki słonecznika poza wieloma wartościami odżywczymi są świetnym źródłem krzemu, który ma wpływ na przemianę materii (ułatwia też odchudzanie). Zapotrzebowanie na ten pierwiastek wzrasta w przypadku łamliwych paznokci, wypadaniu włosów czy szarej cery. Dlatego też najlepiej nie czekaj na objawy niedoboru a już od dziś siedząc przed telewizorem zamiast słodkich przekąsek sięgnij po pestki słonecznika. Bogatym źródłem krzemu jest także skrzyp polny.

Produkty zwierzęce są najlepszym źródłem cynku. Cynk jest odpowiedzialny za wszystkie podstawowe procesy życiowe, a jego niedobór objawia się, między innymi zmianami skórnymi, łysieniem oraz trudnością w gojeniu się ran. Ze względu na występowanie przede wszystkim w produktach pochodzenia zwierzęcego do grupy zagrożonych niedoborem należą wegetarianie, a także alkoholicy oraz kobiety ciężarne.

Beta-karoten zapewni cerze świeży, opalony wygląd. Znajduje się w produktach roślinnych: w pomarańczowych warzywach i owocach (dynia, marchew, morele oraz warzywa liściaste).

Drożdże, mleko, mięso i produkty zbożowe zawierają duże ilości witamin z grupy B. Są to witaminy rozpuszczalne w wodzie, bardzo rozpowszechnione w produktach spożywczych. Objawy niedoboru są mało charakterystyczne i polegają na występowaniu niedokrwistości, pękaniu warg, zmianach zapalnych skóry i języka oraz patologiach w obrębie układu nerwowego.

Nie możesz rezygnować z tłuszczy, nawet przy diecie odchudzającej czy ‘upiększającej’. Dzięki witaminie E znajdującej się w olejach roślinnych (głównie słonecznikowym) oraz kiełkach pszenicy Twoja skóra będzie elastyczna, a zmarszczki pojawią się później. Pamiętaj o dodatku tych produktów do codziennych potraw, np. do sałatek i surówek!

Świeże warzywa i owoce zawierają duże ilości witaminy C, której niedobór powoduje bladość, nadmierne rogowacenie się naskórka oraz utratę elastyczności. Wspólnie z beta karotenem wpływają na zdrowy koloryt Twojej cery. Największe ilości witaminy C występują w owocach dzikiej róży, porzeczkach, owocach kiwi oraz zielonej pietruszce i kolorowych paprykach.

Koenzym Q jest enzymem często występującym w kremach przeciw zmarszczkowych. Odgrywa ważną rolę w spowalnianiu procesów starzenia się. Dzięki niemu będziesz w dobrej formie fizycznej i psychicznej. Poza drogimi kremami występuje w wołowinie, oleju sojowym oraz w podrobach.


Coś jeszcze? Nawilżenie! Czyli niezwykle ważny element diety nie dostarczający składników odżywczych (białek, tłuszczy, węglowodanów czy witamin). Jednak brak wody może być przykry w objawach, prowadzi do wysuszenia oraz przyszarzenia cery, jak również wpływa na pracę wszystkich układów w organizmie. Najlepsza jest niegazowana woda mineralna, warto mieć ją cały czas przy sobie i popijać między posiłkami.


Pamiętaj! Odpowiednio dobrana dieta jest kluczem do zdrowego wyglądu i pięknej cery. Poprawi Twoje samopoczucie i pozwoli Ci zaoszczędzić na drogich kosmetykach.

2

Odp: dieta na urodę

Justyno, bardzo ciekawie napisałaś i zgadzam się z powyższym.

3

Odp: dieta na urodę

[quote=gusia1000]Justyno, bardzo ciekawie napisałaś i zgadzam się z powyższym.[/quote]
dziękuję smile

4

Odp: dieta na urodę

Oooo, nie wiedziałam, że krzem ułatwia odchudzanie, że wpływa na przeminę materii. Dobrze, bardzo dobrze wiedzieć.

5

Odp: dieta na urodę

To będę się odchudzać z zastosowaniem krzemu.
Tak dla zdrowia mi nic się nie stanie, gdy zrzucę z max. 3 kg.

6

Odp: dieta na urodę

Mi też by nie zaszkodziło gdybym straciła z 2 kg.

7

Odp: dieta na urodę

O Ty Emilio się już nie odchudzaj, bo wiem jaka jesteś wysoka i ile ważysz, bo pisałaś na forum.

8

Odp: dieta na urodę

Ale dwa kilo to prawie nic smile

9

Odp: dieta na urodę

Jak się waży czterdzieści kilka to jednak dużo.... Ale dla ludzi z wagą powyżej 150 to faktycznie prawie nic smile

10

Odp: dieta na urodę

Najlepiej warzyć wg. wskaźnika BMI.

11

Odp: dieta na urodę

Wskaźnik BMI jest bardzo ogólny i niemiarodajny dla wielu (dzieci, sportowców, osób starszych, ciężarnych) - także wcale nie jest taki najlepszy smile Jest po prostu najprostszy do obliczenia i bardzo popularny.

Zdecydowanie lepszy jest wskaźnik WHR oraz - mierzenie się (obwód pasa oraz bioder).
W celu obliczenia współczynnika WHR należy podzielić obwód taii w centymetrach przez obwód bioder w centymetrach.

Wynik pokaże nam z jaką otyłością mamy do czynienia:
Otyłość androidalną, czyli brzuszna (typu 'jabłko') gdy WHR jest większy lub równy 0,8 u kobiet lub 1,0 u mężczyzn.
Otyłość gynoidalną, pośladkowo-udowa (typu 'gruszka') rozpoznajemy, gdy WHR jest niższy niż 0,8 u kobiet lub 1,0 u mężczyzn.


pozdrawiam smile
Justyna

12

Odp: dieta na urodę

O, to super wiedzieć, ze nie tylko na tym się bazuje, bo każdy tylko mówi, że BMI i BMI.

13

Odp: dieta na urodę

[quote=gusia1000]O, to super wiedzieć, ze nie tylko na tym się bazuje, bo każdy tylko mówi, że BMI i BMI.[/quote]

BMI jest szalenie popularny i w pewien, bardzo ogólny sposób pokazuje nam czy już dotknął nas problem czy też nie musimy się jakoś specjalnie pilnować :-)  jednak dla własnego spokoju warto skonfrontować ten wynik z dietetykiem lub np. ze wskaźnikiem WHR

14

Odp: dieta na urodę

Dziękuję za szczegółowe wyjaśnienie istoty tej sprawy.
Dziękuję za informację co do wskaźnika WHR, bo tego nie znałam.

15

Odp: dieta na urodę

A jak się oblicza WHR?

16

Odp: dieta na urodę

[url]http://www.twojdietetyk.com.pl/kl2whr.htm[/url]
Należy podzielić obwód talii, przez obwód bioder.

17

Odp: dieta na urodę

To u mnie 64 cm przez 89 cm:) A u Was?

18

Odp: dieta na urodę

0,72 cm. super.

19

Odp: dieta na urodę

Ja mam 88/88.

20

Odp: dieta na urodę

Tyle samo w biodrach co w talii? To chyba niemożliwe...

21

Odp: dieta na urodę

No na serio, talia to brzuch (linia pępka), a biodra, to przed udami.

22

Odp: dieta na urodę

Na taką figurę to dieta nie pomoże, tylko ćwiczenia chyba... A może to kwestia budowy i niewiele da się z tym zrobić? Jak sądzicie?