1

Temat: Kasowanie negatywnych opinii

Co sądzicie o kasowaniu negatywnych komentarzy na temat własnej firmy? Wielu właścicieli tak robi, ale czy z korzyścią dla siebie ? Ciekawi mnie, co o tym myślicie - kasować czy nie?

2

Odp: Kasowanie negatywnych opinii

Po niektórych negatywnych opiniach widać, że są niezasłużone, że ich autor to jakiś frustrat albo osoba o nierealnych oczekiwaniach. Świadczą źle nie o firmie, ale o osobie wystawiającej opinię. Widziałam takich mnóstwo.
Rzeczowe opinie pełnią natomiast przydatną rolę jako sygnał, co trzeba zmienić. Najlepiej by było, gdyby firma miała możliwość odpowiadać na takie komentarze, bo wtedy można wiele wyjaśnić, a osoby czytające widzą w jaki sposób firma postępuje z klientami lub pracownikami wtedy, gdy nie wszystko idzie jak trzeba, bo przecież tak się zdarza. Nie ma ideałów. Ideałem jest umiejętność rozwiązywania trudnych sytuacji i dogadywania się w kwestiach spornych.

3

Odp: Kasowanie negatywnych opinii

Ja bym nawiązała dialog z tą osobą, ale prywatnie. Co jej konkretnie przeszkadza, nie pasuje itp. Trzeba wyjaśniać trudne sytuacje.

4

Odp: Kasowanie negatywnych opinii

Zwykle firmy inaczej sobie radzą, tj. przykrywają negatywne opinie kilkoma swoimi, udając, że piszą je klienci. Widziałam profil jednego dentysty - tam opinie widać że pisze jedna osoba, używa słownictwa takiego jak by o sobie powiedział ten lekarz, a jego akurat znam:)

5

Odp: Kasowanie negatywnych opinii

Hahaha big_smile To go zdemaskowałaś big_smile
Mnie często zastanawiają pochlebne do granic możliwości opinie o miejscach, o których wiem, że nie zasługują na nie w najmniejszym stopniu. Chyba próbują ratować reputację dopisując je sobie.

6

Odp: Kasowanie negatywnych opinii

Na negatywne opinie najlepiej szybko odpowiadać i dyskredytować hejterów merytorycznie smile

7

Odp: Kasowanie negatywnych opinii

Czasem negatywne opinie wynikają z wyższych niż normalne oczekiwań klienta. Taki chciałby mieć w normalnej cenie nie wiadomo co:)

8

Odp: Kasowanie negatywnych opinii

Częściej klienci piszą opinie gdy nie są zadowoleni....

9

Odp: Kasowanie negatywnych opinii

To prawda. Klient czy użytkownik, który jest zadowolony z usług, produktów, obsługi przyjmuje ten stan jako normalny i oczekiwany. Taki najczęściej nawet tego nie komentuje, bo jest tak jak powinno być. Jeśli jednak coś jest niezgodne z tymi oczekiwaniami, jeśli firma w czymś nawali, klient rozładowuje frustrację negatywnym komentarzem. Czasami zbyt pochopnie, bo może najpierw należałoby wyjaśnić sytuację, a wiele firm jest chętnych do rozwiązania problemu i nawet zadośćuczynienia niezadowolonemu klientowi.

Są oczywiście też klienci, którzy oczekują więcej niż jest do zaoferowania przez daną firmę lub w danej cenie. Żądają zbyt wiele i tego nie dostają. Nie biorą pod uwagę na przykład stosunku ceny do jakości.