Rodzimy rynek handlu internetowego rośnie w siłę. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez GUS coraz więcej Polaków robi zakupy przez Internet. Nic więc dziwnego w tym, że w Polsce funkcjonuje obecnie ponad 10 tysięcy sklepów internetowych oferujących szeroką gamę produktów oraz usług.
Przeprowadzając transakcję online warto skorzystać z jednej z dostępnych w sieci porównywarek cenowych, jak na przykład cenowe.pl. Porównywarki te są prostym sposobem na tanie i udane zakupy, pozwalają bowiem na weryfikację produktu pod względem jakości, parametrów oraz ceny jeszcze przed dokonaniem zakupu. Niewątpliwym plusem serwisu cenowe.pl jest również prowadzony blog, na którym można przeczytać sporo porad dotyczących zakupów w sieci – tematyka wpisów jest naprawdę szeroka – od porad jak wybrać dobry telewizor do pomysłów na właściwy prezent na święta dla swojej rodziny.
Co to jest porównywarka cenowa?
Porównywarka cenowa jest zespołem programów komputerowych, służących do gromadzenia i segregowania informacji o produktach bądź usługach, a następnie ich prezentowania w jak najbardziej czytelny sposób.
Każda porównywarka cen posiada swoją własną bazę produktów stworzoną dzięki danym pochodzącym ze sklepów internetowych lub bezpośrednio od producentów. Dzięki temu, że sklepy dają dostęp porównywarkom do cennika, możliwa staje się jego codzienna aktualizacja. W efekcie klient ma dostęp tylko i wyłącznie do bieżących cen.
Jak działają porównywarki cen?
Podstawowym celem porównywarek cenowych jest kompleksowe wsparcie w podejmowaniu decyzji o dokonaniu transakcji. Internauci po wpisaniu szukanej frazy uzyskują listę wszystkich sklepów posiadających w swojej ofercie wybrany produkt.
Wyniki wyszukiwania prezentowane są w formie zestawień cen, od najniższej do najwyższej. Dzięki temu użytkownik porównywarki w prosty sposób może kupić wybrany produkt w najkorzystniejszej cenie. Wygenerowaną listę można przeglądać nie tylko na podstawie ceny lecz również innych kryteriów takich, jak na przykład ocena innych użytkowników. Nieocenioną pomocą mogą okazać się także opinie ekspertów na portalach tematycznych oraz oceny samego sklepu internetowego wystawione przez innych internautów.
Jak zarabiają porównywarki cenowe?
Zasadniczym źródłem dochodów porównywarek cenowych jest samo przekierowanie internauty ze strony z wygenerowaną listą wyszukiwania do strony sklepu lub producenta. Każde takie przejście jest związane ze stałą opłatą, rzędu kilkudziesięciu groszy, naliczaną niezależnie od tego czy klient dokona transakcji, czy też nie. Taki model naliczania należności określa się jako CPC, z angielskiego Cost Per Click, w wolnym tłumaczeniu „zapłata za kliknięcie”. Wysokość pobieranej opłaty jest zależna głównie od branży, w jakiej działa dany sklep.