Najmłodsza siostra klanu Kardashian-Jenner kolejny raz pokazuje swoją głowę do interesów. Stała się nie tylko najbardziej rozpoznawalną gwiazdą show biznesu, ale również rewelacyjnie wypromowała swoją linię kosmetyczną ,,Kylie Cosmetics”. Przeprowadziła prawdziwą rewolucję, która wywarła ogromny wpływ na branżę beauty i, którą pokochały miliony kobiet na całym świecie.
Kylie Jenner założyła markę ,,Kylie Cosmetics” w 2014 roku. Pierwsze produkty, płynne pomadki znane jako ,,Lip Kits” weszły na rynek pod koniec 2015 roku. Zyskały ogromną popularność, wyprzedając się w mgnieniu oka. Od tamtej pory firma rozrosła się o wiele innych produktów takich jak cienie do powiek, podkłady, rozświetlacze i linie produktów do pielęgnacji.
Sukces marki
,,Kylie Cosmetics” odniosło olbrzymi sukces, na który składało się wiele czynników. Pierwszym z nich jest popularność Kylie Jenner w mediach społecznościowych, szczególnie na platformie instagram. Aplikacja pozwoliła jej na wypromowanie kosmetyków i stały kontakt z fanami jej działalności. Jej osobiste zaangażowanie i regularne prezentowanie nowych kolekcji przyciągnęło rzeszę wielbicieli.
Drugim czynnikiem jest jakość produktów sprzedawanych przez celebrytkę. Płynne pomadki do ust cieszyły się zachwytem odbiorców ze względu na ich trwałość, intensywność koloru i wygodne aplikatory. To sprawiło, że klienci chcieli wracać po więcej.
Trzecim czynnikiem była przemyślana strategia marketingowa marki. Wykorzystanie innowacyjnej strategii ,,drop model”, polegającej na wprowadzaniu produktów na rynek w ograniczonej ilości wprowadziło poczucie braku i zachęciło klientów do szybkiego zakupu produktu.
Wpływ na branżę beauty
Marka Kylie Jenner zrobiła duże zamieszanie w świecie makijażu. Powstało również wiele trendów z wykorzystaniem kosmetyków marki. Produkty ,,Kylie Cosmetics” stały się wzorcem intensywnego makijażu ust i konturowania, co wpłynęło na przekształcenie przemysłu kosmetycznego.
Sukces celebrytki wywarł również wpływ na powstawanie nowych marek kosmetycznych przez innych celebrytów oraz influencerów. Jej model biznesowy stał się inspiracją dla nowych przedsiębiorców w branży kosmetycznej.
Kylie Jenner udowodniła, że bycie personą publiczną to nie jedyna rzecz, w której może się rozwijać. Jej imperium kosmetyczne udowodniło, że budowanie marki i promowanie jej produktów może wywrócić do góry nogami cały przemysł kosmetyczny. Jej produkty podkreślają niezależność i indywidualność, które pozwalają pokazać siebie poprzez makijaż. Jej historia ukazuje, że samozaparcie i pasja potrafią przynieść niesamowite rezultaty nawet w konkurencyjnych branżach takich jak makijaż i uroda.