Fashion Revolution szczytny cel i inicjatywa!

25 sierpnia 2015,
dodał: Aleksandra Szymańska
Artykuł zewnętrzny

Fashion Revolution to inicjatywa powstała w Wielkiej Brytanii po kwietniowej katastrofie budynku Rana Plaza w Bangladeszu, szyjącej ubrania m.in. dla polskiej firmy LPP, podczas której zginęło 1130 pracowników fabryki.

Każdy z Nas wyraża siebie i kreuje swój wizerunek w dużej mierze poprzez sposób ubioru. Moda jest swego rodzaju mową, dzięki której możemy przekazać innym to kim naprawdę jesteśmy. Niestety współczesny „ŚWIAT MODY” nie wyznaje prawa do godziwego wynagrodzenia. Powinniśmy powiedzieć STOP osobom, które wzbogacają się na cudzej krzywdzie. Nakłońmy branżę odzieżową do wprowadzenia koniecznych zmian! Najważniejszy cel Fashion Revolution to polepszenie warunków panujących na produkcjach oraz zwiększenie świadomości konsumenckiej.

Chcąc wspomnieć ofiary katastrofy warto zadać pytanie:

Who made your clothes?

11427940_928460613862866_713733145_n

Co możemy zrobić jako konsumenci?

Bądźmy świadomi! Podczas zakupów zwracajmy uwagę na metki! Podzielmy się ze znajomymi swoimi przemyśleniami.

W XXI w. media są potęgą! Załóż ulubione ubranie na lewą stronę na znak, iż szukasz informacji o miejscu jego produkcji, zrób sobie zdjęcie i opublikuj je na portalach społecznościowych! Jeśli ubranie jest wyprodukowane zgodnie z procedurami chroniącymi prawa pracowników szyjących daną odzież oraz chroniącymi środowisko, opowiedz historię tej marki/ ubrania! Jeśli nie masz pewności w jakich warunkach zostało wyprodukowane ubranie- zapytaj o to producenta!

revolution

Marka Confashion przyłączyła się do Modowej rewolucji. Na zdjęciu uśmiechnięte Panie z Poznania, które w godziwych warunkach szyją ubrania dla firmy.



FORUM - bieżące dyskusje

Wolontariat zagraniczny
Ja bym chętnie podróżowała w taki sposób, ale niestety trzeba pracować...
Cukrzyca za ciąża
Według mnie to wahania hormonów odpowiadają za cukrzycę w ciąży, a nie dieta...
Sieć C&A
No niestety, dziś wiele ubrań to typowe jednorazówki o marnej jakości...
57 proc. osób do 40 roku życia nie …
I to są osoby, które zwykle miały więcej rodzeństwa, a co będzie z pokoleniem...