Fashion Revolution szczytny cel i inicjatywa!
Fashion Revolution to inicjatywa powstała w Wielkiej Brytanii po kwietniowej katastrofie budynku Rana Plaza w Bangladeszu, szyjącej ubrania m.in. dla polskiej firmy LPP, podczas której zginęło 1130 pracowników fabryki.
Każdy z Nas wyraża siebie i kreuje swój wizerunek w dużej mierze poprzez sposób ubioru. Moda jest swego rodzaju mową, dzięki której możemy przekazać innym to kim naprawdę jesteśmy. Niestety współczesny „ŚWIAT MODY” nie wyznaje prawa do godziwego wynagrodzenia. Powinniśmy powiedzieć STOP osobom, które wzbogacają się na cudzej krzywdzie. Nakłońmy branżę odzieżową do wprowadzenia koniecznych zmian! Najważniejszy cel Fashion Revolution to polepszenie warunków panujących na produkcjach oraz zwiększenie świadomości konsumenckiej.
Chcąc wspomnieć ofiary katastrofy warto zadać pytanie:
Who made your clothes?
Co możemy zrobić jako konsumenci?
Bądźmy świadomi! Podczas zakupów zwracajmy uwagę na metki! Podzielmy się ze znajomymi swoimi przemyśleniami.
W XXI w. media są potęgą! Załóż ulubione ubranie na lewą stronę na znak, iż szukasz informacji o miejscu jego produkcji, zrób sobie zdjęcie i opublikuj je na portalach społecznościowych! Jeśli ubranie jest wyprodukowane zgodnie z procedurami chroniącymi prawa pracowników szyjących daną odzież oraz chroniącymi środowisko, opowiedz historię tej marki/ ubrania! Jeśli nie masz pewności w jakich warunkach zostało wyprodukowane ubranie- zapytaj o to producenta!
Marka Confashion przyłączyła się do Modowej rewolucji. Na zdjęciu uśmiechnięte Panie z Poznania, które w godziwych warunkach szyją ubrania dla firmy.