Ćwiczenia przed wyjazdem na stok

1 marca 2023, dodał: Redakcja
Artykuł zewnętrzny

Na kilka tygodni przed nartami musisz wykonywać marsze, marszobiegi, ćwiczenia na mięśnie ud, przywodziciela, mięśnie grzbietu i rozciągać się. W ten sposób odpowiednio przygotujesz się do wysiłku i zmniejszysz ryzyko wystąpienia kontuzji na stoku. Poznaj ćwiczenia przed wyjazdem na stok. Przydadzą Ci się przed każdym wyjazdem na narty, niezależnie czy wybierasz się w polskie góry, czy Alpy.

narty

Ćwiczenia przed wyjazdem na stok – kiedy zacząć i jakie wykonywać?

Już nawet 6-8 tygodni przed planowanym wyjazdem na narty musisz zacząć ćwiczyć. Zwłaszcza jeśli na co dzień stronisz od aktywności fizycznej i większość czasu spędzasz przed biurkiem w pracy, jest to absolutnie konieczne. Do większego wysiłku powinni jednak przygotować się wszyscy. 30-40 minut marszów, marszobiegów czy jazdy na stacjonarnym rowerku już wspomoże Twoje mięśnie i stawy. Dodatkowo pamiętaj o aerobiku i wykonuj kilka prostych ćwiczeń po 10-20 powtórzeń w serii.

Pierwszym ćwiczeniem są przysiady lub półprzysiady. Pamiętaj, by stanąć w lekkim rozkroku i ręce złączyć przed sobą. Wykonuj ruch jak przy siadaniu na krzesło. Niezbędne jest utrzymywanie prostych pleców, a także utrzymywanie kolan w jednej linii ze stopami. Takie ćwiczenie wykonuj w 3-4 seriach po 15-30 powtórzeń. Wytrzymaj w półprzysiadzie 2 sekundy.

Kolejne ćwiczenie to wypady nóg, zwane też wykrokami. Tutaj przyda Ci się ręcznik, który ułatwi Ci powrót do pierwotnej pozycji. Stojąc na ręczniku prawą nogę wysuń do przodu i jednocześnie lewą zejdź do półprzysiadu. Potem wróć do pozycji wyjściowej i wykonaj wypad w tył tą samą nogą. 10-20 powtórzeń w dwóch lub trzech seriach na każdą nogę będzie optymalne.

Następne ćwiczenie, które bezpośrednio przygotuje Cię do wysiłku podczas jazdy na nartach to ślizgi. Stań na końcach ręcznika w lekkim rozkroku. Robiąc półprzysiad wysuń jednocześnie prawą nogę w bok. Opieraj ciężar ciała na lewej nodze, następnie wróć do pozycji wyjściowej. W tym przypadku także wykonaj w serii 10-20 powtórzeń. Na każdą stronę wykonaj 2-3 serie.

Na koniec postaw na ćwiczenie rozciągające. Chwyć nogę w kostce i przyciągnij do pośladka. Licz do 30, a następnie zmień stronę.

Pamiętaj o regeneracji przed wyjazdem i rozgrzewce na stoku

Ćwiczenia przed wyjazdem na stok wykonuj do tygodnia przed wyjazdem, a następnie daj mięśniom i stawom odpocząć. Oczywiście nie znaczy to, że masz siedzieć i nic nie robić. Wystarczy zwykły ruch czyli codzienne marsze. Gdy już wyjedziesz na narty, przed każdym szusowaniem pamiętaj o rozgrzewce. Jest ona niezwykle istotna, by uniknąć kontuzji. Wykonaj kilka przysiadów, a następnie kilka skłonów. Krótki stretching jest przydatny. Ponadto rozgrzej się biegając chwilę w miejscu. Rozgrzewka może trwać 10-15 minut. Tyle wystarczy. Wtedy możesz już ruszać na stok. Jeżeli szukasz miejsca na narty, gdzie zawsze jest dużo śniegu, a trasy są świetnie przygotowane, to wybierz Alpy we Włoszech. Świetną ofertę możesz znaleźć na stronie: https://snowshow.pl/narty-wlochy. Do Twojej dyspozycji będzie nie tylko wiele kilometrów tras o zróżnicowanym poziomie trudności, ale i szkółka narciarska. Zatem możesz doskonalić swoje umiejętności albo posłać do niej swoje dzieci. Podczas godziny jazdy na nartach można spalić nawet 500 kcal, zatem z wyjazdu tygodniowego możesz wrócić nawet z 2-3 kg mniej. To świetny sposób na zdrowe odchudzanie, pod warunkiem, że po wysiłku nie zajadasz się tłustymi potrawami. Przygotuj się do jazdy na nartach i ruszaj na stok w świetnej formie.

 

 



Możesz śledzić wszystkie odpowiedzi do tego wpisu poprzez kanał .

Dodaj komentarz