Z badania ARC Rynek i Opinia przeprowadzonego we wrześniu 2011r. wynika, że większość Polaków (72%) w pracy lub na uczelni najczęściej zjada to, co zabierze ze sobą z domu. Dużą popularnością cieszą się również produkty gotowe do spożycia oferowane w sklepach, w tym batony, ciastka – wybiera je ponad 43% Polaków, przy czym ich popularność maleje wraz z wiekiem respondentów. Najmniejszy odsetek ankietowanych – zaledwie 5% – w ogóle nie spożywa posiłków poza domem.
Wśród badanych podobny odsetek osób deklarował korzystanie w ciągu dnia z barów i restauracji (31%), jak i przygotowywanie posiłków w pracy z wcześniej zakupionych produktów (27%). Wychodzenie na lunch jest zdecydowanie najbardziej popularne wśród ludzi młodych, do 25 roku życia (39%). Na przygotowywanie posiłków w pracy najczęściej decydują się osoby między 26 a 40 rokiem życia (34%). Niezbyt dużą popularnością – niezależnie od grupy wiekowej – jest zamawianie posiłków z dowozem do pracy – taką opcję wybiera zaledwie 15% badanych.
Badanie zostało przeprowadzone za pośrednictwem epanel.pl na grupie 1006 osób.
ARC Rynek i Opinia już od 19 lat przeprowadza badania marketingowe oraz sondaże opinii publicznej i ma stałe miejsce wśród najlepszych instytutów badawczych w Polsce. Dzięki przynależności do największej międzynarodowej sieci zrzeszającej niezależne agencje badawcze – IriS – realizuje projekty badawcze w większości państw europejskich. Instytut ARC Rynek i Opinia posiada certyfikat jakości pracy ankieterów PKJPA, a wszystkie badania są realizowane w zgodzie ze standardami ESOMAR-u.
www.arc.com.pl
Epanel.pl to forum badania opinii publicznej założone przez ARC Rynek i Opinia w 2001 roku – wówczas jako pierwsze tego typu narzędzie na rynku polskim. 50 tysięcy zarejestrowanych użytkowników czyni je jednym z największych tego typu forów w Polsce. W 2010 roku za pośrednictwem Epanel.pl ARC Rynek i Opinia zrealizował ponad 100 tysięcy wywiadów.
www.epanel.pl