„CeWEBryci – sława w sieci” – recenzja

Avatar photo
23 grudnia 2011,
dodał: Redakcja
Artykuł zewnętrzny

Michał Janczewski: „CeWEBryci – sława w sieci”

Jak to się dzieje, że zwykli ludzie prezentując się w sieci zyskują rzesze fanów, jakich nie powstydziłyby się gwiazdy filmu czy estrady? O znaku naszych czasów, jakim niewątpliwie jest „cewebryta”, pisze w swej książce kulturoznawca i miłośnik internetu, a przy tym wnikliwy badacz wirtualnych społeczności i skupiających je portali.

Cewebryta to jeden z nas, człowiek niewyróżniający się z tłumu, a czasem nawet żyjący na marginesie społecznym. Jest ucieleśnieniem marzeń chyba każdego człowieka – o byciu kimś wyjątkowym i zauważalnym.

Autor opisuje tu i analizuje cechy modelowego „gwiazdora wirtualnego świata”, opierając się na rzeczywistych przykładach sieciowych „karier”. Docieka również, skąd bierze się w nas zarówno żądza sławy, jak i zainteresowanie osobami ją eksponującymi. Czym była, a czym jest dziś sława? – oto pytanie, na które autor stara się odpowiedzieć w jak najbardziej wyczerpujący sposób.

Książka ta to również uwiecznienie postaci, które są gwiazdami wyłącznie w świecie wirtualnym. Znajdujemy tu m.in. portret bezdomnego kierowcy tira, rosyjskiej nauczycielki czy duetu trubadurów. Wszystkich łączy jedno – są znani z tego, że są nieznani…

Ciekawym zabiegiem analitycznym jest zestawienie cewebryty z celebrytą. Książka ta umiejętnie wprowadza nas w meandry wirtualnej rzeczywistości i pomaga rozeznać się w rządzących nim zasadach i specyfice funkcjonowania. Imponuje wiedza autora z zakresu socjologii i psychologii – dzięki niej potrafi przeprowadzać trafne analizy zjawisk i ludzi oraz właściwie je uzasadniać.

Dziś każdy potencjalnie może stać się sławny, a Internet to to potężna siła – trzeba tylko nauczyć się umiejętnie z niej korzystać. Polecam więc tę książkę jako przewodnik i poradnik w jednym – jest to niezbędna lektura każdego aktywnego użytkownika portali społecznościowych!

Anita W.

Książkę poleca Wydawnictwo IMPULS – można kupić ją tutaj:

 

http://www.impulsoficyna.com.pl/index.php?cat=2&id=1292

 

Dziękujemy Wydawnictwu za udział w naszej akcji i przekazanie egzemplarza do recenzji –

Redakcja






FORUM - bieżące dyskusje

jaką wodę pić?
Nie lubisz smaku samej wody? Miałam tak kiedyś, a potem jakoś się przyzwyczaiłam.
Ogólnie o zdrowiu
Witaminka D musi być, do tego B12 i jak czuję się gorzej,...
Problem z włosami
No właśnie, słusznie zauważyłaś Iwonko, że to skład powinien decydować o wyborze suplementu. Zazwyczaj...
Na Jesienne smutki jakie zapachy?
O zapachu prania? :D Brzmi ciekawie. Zawsze lubiłam tę świeżość, jak ktoś w pobliżu...

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.