Badaj znamiona

Avatar photo
23 kwietnia 2009,
dodał: Redakcja
Artykuł zewnętrzny

Rusza kampania społeczna „Badaj znamiona! Dzień Walki z Czerniakiem”

La Roche-Posay Laboratoire Pharmaceutique pod patronatem Polskiego Towarzystwa Dermatologicznego inauguruje kampanię społeczną „Badaj znamiona! Dzień Walki
z Czerniakiem”, której celem jest poszerzenie wiedzy Polaków na temat czerniaka,
a także zachęcenie do jego systematycznej profilaktyki. Czerniak, będący jedną
z najgroźniejszych zmian nowotworowych skóry, zdiagnozowany odpowiednio wcześnie, jest w 90 proc. wyleczalny!

Badania dermatoskopowe, przeprowadzone podczas akcji profilaktycznej Euromelanoma Day 2008 w Polsce1, wykazały występowanie znamion u 88 proc. osób, z czego 70 proc. przypadków stanowiły znamiona, w których wykryto zaburzenia. Stan przedrakowy (rogowacenie słoneczne) zaobserwowano u co dziesiątego uczestnika badania, natomiast czerniaka lub inne nowotwory nieczerniakowe wykryto u aż 4,3 proc. badanych (53 osoby). Jednocześnie, u pacjentów deklarujących częste przebywanie na słońcu dwa razy częściej wykrywano przypadki rogowacenia słonecznego w porównaniu do osób unikających ekspozycji słonecznej. Warto zwrócić uwagę na fakt, że w okresie wakacji co czwarty badany nie używał kremów z filtrami przeciwsłonecznymi. Spośród osób, które stosowały takie kremy, aż połowa robiła to jedynie raz dziennie.

– Dane pochodzące z Euromelanoma Day 2008 potwierdziły nasze przekonanie, że odpowiednia profilaktyka i wczesna diagnostyka zmian skórnych są niezbędne
w zapobieganiu rozwojowi czerniaka oraz innych typów nowotworów. Dlatego też postanowiliśmy podjąć po raz kolejny działania popularyzujące wiedzę w tym zakresie – mówi Dorota Czekaj z La Roche-Posay Laboratoire Pharmaceutique.

Kampanię „Badaj znamiona! Dzień Walki z Czerniakiem” rozpocznie ogólnopolska akcja diagnostyczna w wybranych gabinetach dermatologicznych w Polsce oraz w CH „Złote Tarasy” w Warszawie, dnia 27 kwietnia. Wszyscy chętni będą mogli zbadać stan swojej skóry, skontrolować znamiona, a także zasięgnąć porady specjalistów.

Jednocześnie, w wybranych aptekach i przychodniach na terenie całego kraju będzie można zaopatrzyć się w materiały edukacyjne, przydatne w samodzielnej kontroli znamion oraz rozpoznawaniu nieprawidłowości. Każda osoba, która przejdzie badanie profilaktyczne skóry w czasie akcji, otrzyma mapę swojego ciała oraz symbol kampanii „Badaj znamiona! Dzień Walki z Czerniakiem”, który ma postać żółtej wstążeczki z czarną kropka symbolizującą zmianę.

Czerniak z powodu bardzo szybkiego wzrostu oraz małej podatności na leczenie jest jedną z najpoważniejszych zmian nowotworowych skóry. Wywodzi się z komórek barwnikowych wytwarzających melaninę – melanocytów, które uległy złośliwej transformacji. Może powstać na skórze, w błonach śluzowych lub w błonie naczyniowej gałki ocznej. Profilaktyka czerniaka polega na samodzielnej kontroli stanu skóry 2-3 razy do roku oraz zabezpieczaniu skóry przed szkodliwym promieniowaniem słonecznym.

W ubiegłych latach akcja La Roche-Posay była prowadzona pod nazwą Euromelanoma Day. Do tej pory dzięki współpracy z Polskim Towarzystwem Dermatologicznym oraz dużemu zaangażowaniu dermatologów przebadano w Polsce około 6 tys. pacjentów, a co 10 z nich został skierowany do dalszej obserwacji.

*

W C.H. „Złote Tarasy” w dniu 27 kwietnia będzie ustawionych 6 gabinetów dermatologicznych La Roche-Posay, przy fontannie na poziomie I, w godz. od 12:00 do 20:00.

*

Bezpłatne badania odbędą się także w wybranych gabinetach i klinikach dermatologicznych w Białymstoku, Bydgoszczy, Częstochowie, Gdańsku, Kaliszu, Katowicach, Kielcach, Krakowie, Lublinie, Łodzi, Łukowie, Mikołowie, Oleśnicy, Opolu, Poznaniu, Siemianowicach Śląskich, Skoczowie, Sopocie, Tychach, Warszawie i Wrocławiu.
*

Na stronie internetowej kampanii www.badajznamiona.pl znajdują się szczegółowe informacje dotyczące rejestracji na badania w placówkach, które przyłączyły się do akcji.

Więcej informacji udzielają:

Anna Maria Komierowska, Rzecznik Prasowy La Roche-Posay, tel: /22/67 60 346, kom: 507 155 866, e-mail: [email protected]

Marta Szobska, Headlines Porter Novelli, tel: /22/ 816 92 86, kom: 519 186 484, e-mail: [email protected]

1 Wyniki badania zostały opracowane na podstawie kwestionariuszy zgromadzonych podczas badań dermatoskopowych w ramach Euromelanoma Day 2008 (do końcowej analizy zakwalifikowano 1225 ankiet)



FORUM - bieżące dyskusje

jaką wodę pić?
Nie lubisz smaku samej wody? Miałam tak kiedyś, a potem jakoś się przyzwyczaiłam.
Ogólnie o zdrowiu
Witaminka D musi być, do tego B12 i jak czuję się gorzej,...
Problem z włosami
No właśnie, słusznie zauważyłaś Iwonko, że to skład powinien decydować o wyborze suplementu. Zazwyczaj...
Na Jesienne smutki jakie zapachy?
O zapachu prania? :D Brzmi ciekawie. Zawsze lubiłam tę świeżość, jak ktoś w pobliżu...

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.