Akcja „Pływam bez promili”

Avatar photo
18 lipca 2012,
dodał: Redakcja
Artykuł zewnętrzny
O tym się mówi w mediach…
Lato, upał i kąpiel. W pierwszy weekend wakacji utopiło się 28 osób. Więcej niż zginęło w wypadkach samochodowych. Część z nich była pijana. Właśnie dlatego rozpoczyna się społeczna kampania „Pływam bez promili”. Organizatorzy kampanii chcą promować bezpieczną kąpiel. To już 6. edycja tej kampanii.
Co roku w Polsce tonie blisko 400 osób. Ponad połowa wypadków ma związek ze spożyciem alkoholu bezpośrednio przed wejściem do wody. Wejście do wody, nawet po wypiciu niewielkiej ilości alkoholu w upalny dzień, może skończyć się tragicznie. Dlatego też w trwającym sezonie wakacyjnym przestrzegamy przed łączeniem żywiołu, jakim jest woda i alkoholu.
Właśnie rozpoczyna się 6. edycja kampanii społecznej „Pływam bez promili”. Akcja ma uświadomić, że alkohol, nawet w niewielkiej ilości, znacznie zwiększa ryzyko utonięcia.
W ramach kampanii w nadmorskich kurortach, a także w miejscowościach położonych nad jeziorami i rzekami w całej Polsce, rozwieszonych zostanie kilka tysięcy plakatów, informujących o zagrożeniach związanych z uprawianiem sportów wodnych po spożyciu alkoholu.
Kampania obejmie także bardziej aktywne działania edukacyjne, które będą promowane podczas imprez sportowych, organizowanych przez partnerów (np. Puchar Polski Ratowników Wodnych w Ustce 28–29 lipca br.), ich ośrodki lokalne, stronę internetową, portal społecznościowy Facebook oraz materiały edukacyjne (m.in. koszulki z logotypem akcji oraz tablice z instruktażem pierwszej pomocy).
Kampanię „Pływam bez promili” popierają i rekomendują:
– Paweł Korzeniowski (polski pływak, wielokrotny rekordzista i mistrz Polski, mistrz i wicemistrz świata, mistrz Europy, olimpijczyk),
– Przemysław Stańczyk (polski pływak, Mistrz Świata na 800m z Melbourne),
– Aleksandra Urbańczyk (polska pływaczka, medalistka Mistrzostw Europy),
– Katarzyna Baranowska (była polska pływaczka, mistrzyni Europy z Triestu i Helsinek),
– Sebastian Szczęsny (dziennikarz TVP Sport),
– Izabela Dylewska (była kajakarka, dwukrotna brązowa medalistka igrzysk olimpijskich, medalistka mistrzostw świata i Europy),
– Wojciech Kudlik (były kajakarz, medalista mistrzostw świata w kajakarstwie),
– lek. med. Włodzimierz Janda (Wojskowy Instytut Medyczny w Warszawie)
– oraz ks. Rafał Chwałkowski (kapelan żeglarzy, żeglarz, ratownik).
Kampania „Pływam bez promili” będzie prowadzona do końca wakacji.
Szczegóły dotyczące kampanii dostępne są na stronie www.plywambezpromili.org.pl



FORUM - bieżące dyskusje

jaką wodę pić?
Nie lubisz smaku samej wody? Miałam tak kiedyś, a potem jakoś się przyzwyczaiłam.
Ogólnie o zdrowiu
Witaminka D musi być, do tego B12 i jak czuję się gorzej,...
Problem z włosami
No właśnie, słusznie zauważyłaś Iwonko, że to skład powinien decydować o wyborze suplementu. Zazwyczaj...
Na Jesienne smutki jakie zapachy?
O zapachu prania? :D Brzmi ciekawie. Zawsze lubiłam tę świeżość, jak ktoś w pobliżu...

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.