Podstawa pracy fryzjera? Inwestycja w profesjonalne produkty

6 listopada 2014, dodał: Redakcja
Artykuł zewnętrzny

Kosmetyki profesjonalne bywają drogie, ale mimo to warto w nie inwestować. Dlaczego? Ich cenę tłumaczy nie tylko innowacyjny i oryginalny skład, ale przede wszystkim natychmiastowy, widoczny efekt ładniejszych włosów. Trzeba mieć świadomość, że takiego samego rezultatu nie da się osiągnąć przy pomocy innych produktów i to za niego właściwie płaci się fryzjerowi.

 

OW-banner

 

Rekomendacja kosmetyków profesjonalnych do kontynuowania pielęgnacji

 

Jedną z zalet inwestycji salonu w eksperckie produkty jest to, że fryzjer może je zarekomendować klientom do kontynuowania fachowej pielęgnacji włosów w domu. Wielu producentów kosmetyków tworzy zaawansowane technologicznie produkty, które dystrybuuje jedynie przez sieć salonów. Wśród nich są na przykład kosmetyki profesjonalne firmy Matrix. Czym różnią się one od tych dostępnych w sklepach i drogeriach? Między innymi tym, że mają więcej substancji czynnych takich jak naturalne olejki, kwasy owocowe, proteiny białkowe i jedwabne czy pantenol. Tylko wysokie nasycenie kosmetyków profesjonalnych kompleksami aktywnymi pozwala mówić o ich faktycznym działaniu regeneracyjnym, nawilżającym czy wygładzającym. Na większą koncentrację składników w preparatach fryzjerskich pozwala fakt, że stylista najpierw dokonuje diagnozy włosa klienta i ocenia jego potrzeby, a dopiero potem dobiera dla niego kosmetyk o silnym i wyspecjalizowanym działaniu. Produkty fryzjerskie są tworzone do ściśle i wąsko określonych potrzeb takich jak regeneracja, nadanie połysku czy utrwalenie fryzury. Na przykład do włosów cienkich, którym brakuje objętości, stylista nie poleci preparatów do pielęgnacji włosów suchych, ponieważ mogłoby to dać efekt ciężkich pasm. Z kolei sztywne, łamliwe kosmyki potrzebują kosmetyków o mniejszej zawartości protein na rzecz większej ilości substancji natłuszczających.

 

Nie tylko umiejętności i zaangażowanie

 

Wyjątkowe umiejętności, kwalifikacje i zaangażowanie stylisty to jedno, a możliwości, jakie dają mu produkty, na których pracuje, to drugie. Tylko oba te elementy dają efekt w postaci fantastycznej fryzury i zadowolonych, powracających klientów. Dlatego kosmetyki używane w profesjonalnym salonie muszą pozwalać fryzjerowi na osiąganie doskonałych efektów pielęgnacyjnych i stylizacyjnych.