„Plakat i reklama. Przewodnik” – recenzja

9 maja 2012, dodał: Redakcja
Artykuł zewnętrzny

Nick Souter, Stuart Newman: „Plakat i reklama. Przewodnik”

Reklama jako przekaz z definicji impresywny często nas drażni, ale jednocześnie nie wyobrażamy sobie już naszej przestrzeni i mediów bez niej. Warto więc poznać jej dzieje i pierwsze wizualizacje reklamowe, które odwoływały się do różnorodnych grup klientów i ich gustów.

Autorzy tej niezwykle barwnej książki – nie tylko ze względu na ilustracje, które są tu dominującą formą przekazu – zebrali ich tysiące, w tym reklamy datowane nawet na połowę XIX wieku. Przeważają jednak ilustracje i zdjęcia z ubiegłego stulecia, pogrupowane według kryterium tematycznego. Autorzy tego przewodnika przedstawiają więc reklamy produktów spożywczych, m.in. słynnego piwa Guinness, kosmetyków i produktów gospodarstwa domowego, zwłaszcza kosmetyków dla dzieci, a także wyrobów tytoniowych i mody.

Wśród tematów, które doczekały się interesujących reklam, są również: lotnictwo, podróże i transport. Specjalne działy poświęcono plakatom dotyczącym wojny oraz przekazom propagandowym. Finanse i zdrowie również znalazły tu swe miejsce.

Mamy okazję poznać tu największych twórców reklamy i plakatu oraz ich dzieła, zgromadzone w jednym miejscu. Nazwiska takie, jak: Otto Bamberger, Edward McKnight Kauffer czy John Hassall mówią same za siebie. Prezentowana publikacja to swoiste kompendium wiedzy na ten temat, przedstawiająca najbardziej znane oraz oryginalne reklamy zarówno z USA, jak i z krajów europejskich, m.in. z Niemiec i Szwajcarii. Znajdujemy tu wiele reklam z gazet i magazynów oraz w formie plakatów, zachowanych w agencjach reklamowych, muzeach i w zbiorach prywatnych.

Mamy okazję podziwiać tu, jak bardzo kreatywne były pierwsze pokolenia artystów, tworzących pierwsze reklamy, jak szerokie spektrum motywów artystycznych i chwytów marketingowych stosowano już ponad pół wieku temu i wcześniej. Poza wartością merytoryczną, poradnik jest też pięknie wydany – w usztywnionej okładce, ozdobionej wybranymi z albumu ilustracjami, zachwyca każdego, nie tylko bibliofilów.

Polecam tę pełną inspiracji książkę zwłaszcza osobom zajmującym się tworzeniem reklam – znajdziecie tu wiele wskazówek, jak sprawić, by reklama była nie tylko skuteczna, ale też przyciągała wzrok i zaskakiwała odbiorcę. Wkład wielu osób, które przyczyniły się do jej powstania, niech stanie się dla i Was źródłem pomysłów.

Emilia B.

Książkę poleca Wydawnictwo MUZA SA – można kupić ją tutaj:

http://www.muzaklub.com/p1954,plakat-i-reklama-przewodnik-praca-zbiorowa.html

Dziękujemy Wydawnictwu za przekazanie egzemplarza do recenzji –

Redakcja






FORUM - bieżące dyskusje

Dobry tonik bez alkoholu
Stosuję tylko wodę micelarną różaną, żadna inna nie spełnia moich oczekiwań...
Ogólnie o zdrowiu
Ja sobie zawsze robię kika dni izolacji jak tylko czuję, że jestem...
Makijaż na wyjście do teatru
Rzadko chodzę do teatru, ale makijaż bym zrobiła delikatny, mocny zostawiam da aktorów,...
Fajne skórzane torebki - gdzie kupi…
Ja mam tylko jedną skórzaną torebkę, pozostałe to skaj i różne materiały.