„Plakat i reklama. Przewodnik” – recenzja | Wszystko dla zdrowia i urody, porady kulinarne Uroda i Zdrowie - serwis nie tylko dla kobiet!

„Plakat i reklama. Przewodnik” – recenzja

9 maja 2012, dodał: Redakcja
Artykuł zewnętrzny

Nick Souter, Stuart Newman: „Plakat i reklama. Przewodnik”

Reklama jako przekaz z definicji impresywny często nas drażni, ale jednocześnie nie wyobrażamy sobie już naszej przestrzeni i mediów bez niej. Warto więc poznać jej dzieje i pierwsze wizualizacje reklamowe, które odwoływały się do różnorodnych grup klientów i ich gustów.

Autorzy tej niezwykle barwnej książki – nie tylko ze względu na ilustracje, które są tu dominującą formą przekazu – zebrali ich tysiące, w tym reklamy datowane nawet na połowę XIX wieku. Przeważają jednak ilustracje i zdjęcia z ubiegłego stulecia, pogrupowane według kryterium tematycznego. Autorzy tego przewodnika przedstawiają więc reklamy produktów spożywczych, m.in. słynnego piwa Guinness, kosmetyków i produktów gospodarstwa domowego, zwłaszcza kosmetyków dla dzieci, a także wyrobów tytoniowych i mody.

Wśród tematów, które doczekały się interesujących reklam, są również: lotnictwo, podróże i transport. Specjalne działy poświęcono plakatom dotyczącym wojny oraz przekazom propagandowym. Finanse i zdrowie również znalazły tu swe miejsce.

Mamy okazję poznać tu największych twórców reklamy i plakatu oraz ich dzieła, zgromadzone w jednym miejscu. Nazwiska takie, jak: Otto Bamberger, Edward McKnight Kauffer czy John Hassall mówią same za siebie. Prezentowana publikacja to swoiste kompendium wiedzy na ten temat, przedstawiająca najbardziej znane oraz oryginalne reklamy zarówno z USA, jak i z krajów europejskich, m.in. z Niemiec i Szwajcarii. Znajdujemy tu wiele reklam z gazet i magazynów oraz w formie plakatów, zachowanych w agencjach reklamowych, muzeach i w zbiorach prywatnych.

Mamy okazję podziwiać tu, jak bardzo kreatywne były pierwsze pokolenia artystów, tworzących pierwsze reklamy, jak szerokie spektrum motywów artystycznych i chwytów marketingowych stosowano już ponad pół wieku temu i wcześniej. Poza wartością merytoryczną, poradnik jest też pięknie wydany – w usztywnionej okładce, ozdobionej wybranymi z albumu ilustracjami, zachwyca każdego, nie tylko bibliofilów.

Polecam tę pełną inspiracji książkę zwłaszcza osobom zajmującym się tworzeniem reklam – znajdziecie tu wiele wskazówek, jak sprawić, by reklama była nie tylko skuteczna, ale też przyciągała wzrok i zaskakiwała odbiorcę. Wkład wielu osób, które przyczyniły się do jej powstania, niech stanie się dla i Was źródłem pomysłów.

Emilia B.

Książkę poleca Wydawnictwo MUZA SA – można kupić ją tutaj:

http://www.muzaklub.com/p1954,plakat-i-reklama-przewodnik-praca-zbiorowa.html

Dziękujemy Wydawnictwu za przekazanie egzemplarza do recenzji –

Redakcja






Możesz śledzić wszystkie odpowiedzi do tego wpisu poprzez kanał .

3 komentarzy do „Plakat i reklama. Przewodnik” – recenzja

  1. avatar Madzia444 pisze:

    Książka typowa dla osób pracujących w tej branży.

  2. avatar Ksymena pisze:

    Tak a’propos: ktoś był w Muzeum Plakatu w Wilanowie? Zachęcam, warto się wybrać podczas letnich wojaży!

  3. avatar milagro pisze:

    Gdyby dziś były takie reklamy, to chyba niewielu by pojęło kontekst…

Dodaj komentarz


FORUM - bieżące dyskusje

Jakie radio?
Ja bardzo lubię słuchać radia RMF FM lub radia ESKA
kto jest fotografikiem?
Artysta fotografik zajmuje się robieniem zdjęć, przekazując innym swoją wizję świata bądź dokumentując zastaną rzeczywistość....
hollywoodzki uśmiech - czy to możli…
Hollywoodzki uśmiech to nic innego jak wcześniej wspomniany biały uśmiech, symetryczny i pozbawiony...
Ubiór na rozmowę kwalifikacyjną
W przypadku kobiet mogą być to ciemne jeansy, koszula i marynarka lub kardigan/sweter...