Generowanie leadów – skuteczne sposoby

11 grudnia 2017,
dodał: press
Artykuł zewnętrzny

Rozwój marketingu jest bardzo ważny w dobie rosnącej konkurencji w każdej branży. Jak więc dotrzeć z ofertą do klienta, który w danym momencie potrzebuje właśnie takich produktów czy usług, jakie oferuje dana firma? Takim sposobem jest m.in. generowanie leadów sprzedażowych, dzięki którym można stworzyć wartościowe listy potencjalnych klientów czy odbiorców naszych newsletterów. Jakie są więc sposoby ich pozyskiwania?

Po pierwsze: skuteczne działania w internecie: wysyłanie maili, zamieszczanie ogłoszeń na stronach, które odwiedzają potencjalni klienci, działania w wyszukiwarkach, raporty ze stron typu squeeze page, LinkedIn, Facebook, Twitter, blog, pozyskiwanie linków i ruchu organicznego (content + SEO).

Po drugie: rozmowy telefoniczne.

Po trzecie: imprezy i eventy: konferencje, targi, wystawy, dające możliwość budowania szerszej świadomości marki oraz nawiązania bezpośrednich kontaktów z potencjalnymi klientami.

Po czwarte: listy zakupowe.

Kluczowe jest tutaj stworzenie odpowiedniej strategii marketingowej oraz świadomość profilu swojej grupy docelowej. Należy sprecyzować cechy i potrzeby zakupowe modelowych klientów, których zainteresuje dana oferta, np. młode mamy na pewno będą bardziej zainteresowane produktami przeznaczonymi dla ich dzieci, a mniej np. nową marką kosmetyczną czy odzieżową. Dlatego tak niezbędne są badania procesu zakupowego i przeprowadzenie solidnego researchu na temat tego, jakie treści interesują naszych potencjalnych klientów i gdzie są przez nich najczęściej znajdowane. Następnie trzeba ich konwertować, np. za pomocą widgeta lub formularza, którego widoczność jest tak samo ważna jak korzyści, które będą płynąć dla jego użytkowników.

Do każdego produktu czy usługi trzeba dopasować najlepszy sposób generowania leadów. W jednym przypadku najlepiej sprawdzą się kontakty bezpośrednie, a w innym – newsletter czy Facebook. Może to być także ręczne wyszukiwanie kontaktów lub sprawdzanie preferencji użytkowników Facebooka zapisanych do grup tematycznych pokrewnych naszej branży, którzy często piszą wprost o swoich aktualnych potrzebach zakupowych. Grupę modelowych klientów można targetować wg wielu kryteriów, począwszy od wieku, płci, wysokości zarobków, sytuacji rodzinnej czy miejsca zamieszkania, aż po treści interesujące użytkowników danych kanałów informacji. To pozwoli odkryć potrzeby rynku i trafić ze swoją ofertą do szerokiego grona odbiorców.

Doświadczeni marketingowcy największą rolę w pozyskiwaniu leadów częściej przypisują: stronie internetowej, wyszukiwarce Google, mediom społecznościowym, mailingowi i działaniom remarketingowym, których celem jest zbudowanie i podtrzymanie relacji z klientami, którzy dokonali już u nas pierwszego zakupu. Warto sprawdzić w praktyce, które z wymienionych źródeł pozyskiwania leadów sprawdzą się w naszej branży i wykorzystać je tak, by skutecznie zwiększyć sprzedaż.

www.generowanieleadow.pl

 



FORUM - bieżące dyskusje

jaką wodę pić?
Nie lubisz smaku samej wody? Miałam tak kiedyś, a potem jakoś się przyzwyczaiłam.
Ogólnie o zdrowiu
Witaminka D musi być, do tego B12 i jak czuję się gorzej,...
Problem z włosami
No właśnie, słusznie zauważyłaś Iwonko, że to skład powinien decydować o wyborze suplementu. Zazwyczaj...
Na Jesienne smutki jakie zapachy?
O zapachu prania? :D Brzmi ciekawie. Zawsze lubiłam tę świeżość, jak ktoś w pobliżu...

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.