Generowanie leadów – skuteczne sposoby

11 grudnia 2017, dodał: press
Artykuł zewnętrzny

Rozwój marketingu jest bardzo ważny w dobie rosnącej konkurencji w każdej branży. Jak więc dotrzeć z ofertą do klienta, który w danym momencie potrzebuje właśnie takich produktów czy usług, jakie oferuje dana firma? Takim sposobem jest m.in. generowanie leadów sprzedażowych, dzięki którym można stworzyć wartościowe listy potencjalnych klientów czy odbiorców naszych newsletterów. Jakie są więc sposoby ich pozyskiwania?

Po pierwsze: skuteczne działania w internecie: wysyłanie maili, zamieszczanie ogłoszeń na stronach, które odwiedzają potencjalni klienci, działania w wyszukiwarkach, raporty ze stron typu squeeze page, LinkedIn, Facebook, Twitter, blog, pozyskiwanie linków i ruchu organicznego (content + SEO).

Po drugie: rozmowy telefoniczne.

Po trzecie: imprezy i eventy: konferencje, targi, wystawy, dające możliwość budowania szerszej świadomości marki oraz nawiązania bezpośrednich kontaktów z potencjalnymi klientami.

Po czwarte: listy zakupowe.

Kluczowe jest tutaj stworzenie odpowiedniej strategii marketingowej oraz świadomość profilu swojej grupy docelowej. Należy sprecyzować cechy i potrzeby zakupowe modelowych klientów, których zainteresuje dana oferta, np. młode mamy na pewno będą bardziej zainteresowane produktami przeznaczonymi dla ich dzieci, a mniej np. nową marką kosmetyczną czy odzieżową. Dlatego tak niezbędne są badania procesu zakupowego i przeprowadzenie solidnego researchu na temat tego, jakie treści interesują naszych potencjalnych klientów i gdzie są przez nich najczęściej znajdowane. Następnie trzeba ich konwertować, np. za pomocą widgeta lub formularza, którego widoczność jest tak samo ważna jak korzyści, które będą płynąć dla jego użytkowników.

Do każdego produktu czy usługi trzeba dopasować najlepszy sposób generowania leadów. W jednym przypadku najlepiej sprawdzą się kontakty bezpośrednie, a w innym – newsletter czy Facebook. Może to być także ręczne wyszukiwanie kontaktów lub sprawdzanie preferencji użytkowników Facebooka zapisanych do grup tematycznych pokrewnych naszej branży, którzy często piszą wprost o swoich aktualnych potrzebach zakupowych. Grupę modelowych klientów można targetować wg wielu kryteriów, począwszy od wieku, płci, wysokości zarobków, sytuacji rodzinnej czy miejsca zamieszkania, aż po treści interesujące użytkowników danych kanałów informacji. To pozwoli odkryć potrzeby rynku i trafić ze swoją ofertą do szerokiego grona odbiorców.

Doświadczeni marketingowcy największą rolę w pozyskiwaniu leadów częściej przypisują: stronie internetowej, wyszukiwarce Google, mediom społecznościowym, mailingowi i działaniom remarketingowym, których celem jest zbudowanie i podtrzymanie relacji z klientami, którzy dokonali już u nas pierwszego zakupu. Warto sprawdzić w praktyce, które z wymienionych źródeł pozyskiwania leadów sprawdzą się w naszej branży i wykorzystać je tak, by skutecznie zwiększyć sprzedaż.

www.generowanieleadow.pl