Zielony jęczmień – właściwości zdrowotne

27 grudnia 2017, dodał: Matylda Magdalena
Artykuł zewnętrzny

Share and Enjoy !

Shares

Oczyszcza. Odchudza. Łagodzi skutki stresu. Odkwasza i zwiększa odporność organizmu. Co takiego? Młody jęczmień, zwany „zielonym” – hit najnowszych programów dietetycznych gwiazd i zwykłych ludzi na całym świecie.

sm

Dobroczynne właściwości jęczmienia znane są od stuleci. Podobno rzymscy gladiatorzy używali go nagminnie, zwiększając dzięki niemu siłę i sprawność organizmu. Właśnie dlatego starożytnych siłaczy nazywano „pogryzaczami jęczmienia” – „bordearii”.

Dzięki młodemu jęczmieniowi dostarczymy organizmowi niezbędny zestaw witamin, białek i składników mineralnych. Każdy może zaserwować sobie codziennie zielony koktajl chlorofilowy z młodego jęczmienia – wystarczy zmieszać proszek jęczmienny z wodą i gotowe.

Napój z młodego jęczmienia to najprawdopodobniej najzdrowszy „fast food” na świecie. Jest przeznaczony dla osób w każdym wieku. Stosuje się go przed planowaną ciążą, w czasie ciąży i karmienia. Można podawać niemowlętom, małym dzieciom i młodzieży.

Doskonale spełnia swoje zadania po ciężkich schorzeniach nowotworowych, w cukrzycy i innych problemach zdrowotnych.Jest nieodzownym w celu odkwaszania i utrzymania równowagi kwasowo-zasadowej organizmu, a także przy wszelkich dietach.

 

Niedobór składników mineralnych w naszym pożywieniu stanowi główną przyczynę złego stanu zdrowia wśród mieszkańców krajów rozwijających się, jak zdążyło zauważyć wielu lekarzy i specjalistów ds. żywienia.

Jęczmień jest najstarszym i najważniejszym środkiem spożywczym ludzkości. Już same nasiona są bardzo pożywne, a co dopiero zielone źdźbła. Już w czasach Chrystusa przypisywano im wielką wagę. Niestety wiedza o tym poszła w niepamięć.

Źdźbła jęczmienia to bogate źródło chlorofilu, witamin i protein, a związki te występują w korzystnych proporcjach. Liście magazynują składniki witalne, które powstały dzięki przekształceniu energii słonecznej i zasobów materii nieożywionej. Ludzki organizm doskonale potrafi je spożytkować.

Źdźbła jęczmienia są często określane mianem rogu obfitości w składniki witalne oraz jako najbogatszy środek spożywczy świata (dr Yoshihide Hagiwara).

Napój z młodego jęczmienia dostarcza dwa razy więcej wapnia niż mleko, dwa razy więcej wapnia i potasu w porównaniu z pszenicą, 30 razy więcej witamin z grupy B niż mleko oraz dodatkowo istotną szczególnie dla wegetarian witaminę B12, równie dużo prowitaminy A, zwanej Beta-Karotenem, siedem razy więcej witaminy C w porównaniu do równoważnej wagowo ilości pomarańczy, pięć razy więcej żelaza niż szpinak, jak również duże ilości ważnych składników mineralnych, takich jak magnez, potas, miedź i cynk.

Jednym z bardzo ważnych składników produktu jest witamina B17 – której według najnowszych badań przypisuje się selektywne niszczenie komórek rakowych bez ujemnego wpływu na zdrowe komórki. Enzymy zawarte w jęczmieniu neutralizują substancje kancerogenne.

Chlorofil to zielony barwnik kondensujący energię słoneczną. Budową przypomina cząsteczkę hemoglobiny, która nadaje czerwone zabarwienie krwi, jednak zamiast żelaza posiada atom magnezu w środku molekuły. Magnez jest niezbędnym pierwiastkiem dla naszego organizmu.

Chlorofil zawarty w sproszkowanej trawie jęczmiennej wykazuje działanie przeciwzapalne i bakteriobójcze. Poza tym wspomaga leczenie niedokrwistości.

Sproszkowany młody jęczmień zawiera prawie wszystkie z niezbędnych do podtrzymania procesów biochemicznych witamin, z wyjątkiem witaminy D, którą organizm produkuje przy udziale promieni słonecznych.

Zielone źdźbła jęczmienia zawierają między innymi: prowitaminę A (beta-karoten), witaminę A (retinol), witaminę B1 (tiamina), B12, B2(ryboflawina), witaminę C, E, K i kwas foliowy.

Dotychczas wykazano obecność dwudziestu enzymów w zielonych źdźbłach jęczmienia. Enzymy jako biokatalizatory reakcji chemicznych są niezbędne w procesach przemiany materii. Rzadki enzym – dysmutaza ponadtlenkowa – SOD – wywierająca działanie antyoksydacyjne występuje tu obficie. SOD niszczy wolne rodniki i opóźnia procesy starzenia się mózgu.

Jeden ze związków czynnych występujący jedynie w źdźbłach jęczmiennych – isoflawonoid izowiteksyna (2-O-GIV), to również silny antyutleniacz, który jeszcze skuteczniej od witaminy E i beta-karotenu chroni nas przed rakotwórczymi substancjami występującymi w naszym środowisku, przed szkodliwym promieniowaniem słonecznym, przed promieniami Rentgena.

Poza tym związek ten zatrzymuje wapń w organizmie i wzmaga jego magazynowanie w kościach, wzmacniając je. Jest to dość istotne w profilaktyce i terapii osteoporozy. Izoflawonoidy wspomagają regenerację skóry.

Składniki mineralne są niezbędne dla każdej żywej komórki oraz są nieodzowne do sprawnego funkcjonowania enzymów i witamin. Duża zawartość składników mineralnych, takich jak: selen, cynk, magnez, sód, potas, żelazo oraz enzymów zawartych w źdźbłach jęczmienia pomaga utrzymać równowagę kwasowo-zasadową organizmu i zmniejsza zakwaszenie.

Źdźbła jęczmienia zawierają wszystkie niezbędne aminokwasy: walinę, lizynę, leucynę, izoleucynę, fenyloalaninę, treoninę i metioninę. Wyciąg roślinny zawiera około 40% wysokiej wartości, dobrze przyswajalnego białka.

W celu uzupełnienia diety zaleca się picie trzy razy dziennie napoju z młodego jęczmienia (2 łyżeczki) wymieszanego w szklance wody lub soku, co najmniej przez miesiąc, a najlepiej wprowadzić ten dobry zwyczaj na stałe.

Wypijany rankiem na czczo, zapewnia dobrą kondycję fizyczną i psychiczną, pity popołudniami zapobiega znużeniu, zaś wieczorem ułatwia zasypianie, ponieważ powoduje rozpad kwasów zawartych we krwi. W okresie szczególnego przeciążenia fizycznego bądź psychicznego można zwiększać zalecane ilości napoju z młodego jęczmienia.

Napój z młodego jęczmienia wpływa na zwiększenie aktywności limfocytów, szczególnie tak zwanych „naturalnych zabójców”. Zwiększona aktywność tych komórek utrzymuje się przez kilkanaście godzin.

Duża zawartość procentowa chlorofilu determinuje działanie antybakteryjne. Liczne składniki mineralne wywierają pożądany wpływ na mineralizację organizmu i pomagają dzieciom z problemem koncentracji. Napój z młodego jęczmienia zawiera również serotoninę i tryptofan, czyli tak zwane „hormony szczęścia”, odpowiedzialne za poprawę nastroju.

Zawartość: 100% źdźbła jęczmienia

UWAGA! Mieszanie proszku z jęczmienia z gorącą wodą powoduje niszczenie wartościowych składników czynnych.

Sposób użycia: 2-3 razy dziennie 1-2 łyżeczki proszku należy wymieszać z chłodną, wcześniej przegotowana wodą (do mieszania najlepiej użyć porcelanowej lub szklanej łyżeczki), 30 minut przed jedzeniem.

1 łyżeczka to ok. 1 gram proszku.

Napoje z młodego jęczmienia idealnie nadają się dla osób poszczących i odchudzających się. Można je łatwo przygotować w czasie podróży, w pracy czy podczas treningu. Aby w pełni wykorzystać wartość biologiczną napoju z młodego jęczmienia, należy wypijać go bezpośrednio po wymieszaniu z wodą.

Jednak dziś, z powodu zbyt dużego ryzyka zanieczyszczeń, lekarze nie zalecają jedzenia ziaren zboża. O wiele lepiej przyswajalne dla organizmu są kiełki jęczmienia, a jeszcze lepiej – wysuszony sok z ich młodych pędów, w którym znaleźć można wszystko, to, co najcenniejsze.

bg

Tak więc młody jęczmień to prawdziwa kopalnia mikroelementów i witamin. Znajdziemy w nim witaminę C, E, B1, B2, B6, beta-karoten, kwas foliowy, potas, wapń, żelazo, magnez, mangan, cynk i krzem, a także dobroczynny selen. To, co jednak w młodym jęczmieniu szczególnie warte jest zauważenia, to nadzwyczaj wysoka zawartość chlorofilu. To właśnie on decyduje o poziomie zakwaszenia naszego organizmu – działając alkalicznie wspiera równowagę kwasowo-zasadową. Natomiast błonnikowa bomba, ukryta w sproszkowanym młodym jęczmieniu, wydatnie przyczynia się do odczuwania przez nas podwyższonego uczucia sytości. Wszechstronnie działające zboże to prawdziwy cud natury!

 

 

zobacz również:

  1. Agrest – właściwości dla zdrowia
  2. Brokuły chronią serce i stawy
  3. Kobieta i alkohol – mity i fakty
  4. Ryż – różne rodzaje i właściwości zdrowotne

 

Share and Enjoy !

Shares


Możesz śledzić wszystkie odpowiedzi do tego wpisu poprzez kanał .

2 komentarzy do Zielony jęczmień – właściwości zdrowotne

  1. Ja jestem w końcowej fazie testowania tego suplementu,niedługo pojawi się recenzja i tutaj i na moim blogu :) Jestem z niego zadowolona!

  2. avatar Care pisze:

    Na odchudzanie najlepsza jest wersja błonnikowa zielonego jęczmienia

Dodaj komentarz


FORUM - bieżące dyskusje

Zmarszczki i bruzdy
Takie głębsze zmarszczki to dopiero są po 50-tce, a ostatecznie można iść na zabieg odmładzający...
Oryginalna biżuteria
Też mam kilka takich oryginalnych, najbardziej lubię te z bursztynem
Dietetyk - porady
U mnie królują warzywa i owoce, a węglowodanów zbożowych jem coraz mniej.
Molestowanie dzieci, romanse księży…
Ja myślę, że za 10 lat to już mało kto będzie chodził do...