URODA I ZDROWIE

Witamina D – dlaczego tak ważna dla kości?

26 lutego 2019, dodał: Redakcja

W okresie jesienno-zimowym niekorzystna aura za oknem odbija się zarówno na naszej kondycji fizycznej, jak i psychicznej. Wiele osób odczuwa w tym czasie osłabienie, senność i ogólną apatię. We wzmacnianiu odporności oraz w walce z jesienną chandrą skuteczne wsparcie zapewni witamina D. Nazywana „witaminą słońca” pomoże pobudzić organizm do życia i odzyskać energię.

Witamina D to ważny składnik diety na każdym etapie życia. Ludzki organizm czerpie ją z wielu źródeł, jednak tym najbardziej popularnym jest słońce. Witamina przyswajana jest w procesie syntezy skórnej, podczas ekspozycji ciała na działanie promieni UV. Efektywność tego procesu uzależniona jest jednak od wielu czynników: pory dnia, stopnia zanieczyszczenia powietrza czy czasu przebywania na słońcu. Dodatkowo w Europie Środkowej optymalne warunki dla syntezy skórnej panują zaledwie przez kilka miesięcy w roku – od kwietnia do października.

Witamina D – nie tylko na zdrowe kości

Witamina D znana jest z bogatych właściwości zdrowotnych oraz profilaktycznych. Wśród tych najczęściej wymienianych znajdują się regulacja gospodarki wapniowo-fosforanowej, pobudzanie mineralizacji zębów i kości oraz wzmacnianie mięśni. Jednak zakres jej działania jest znacznie szerszy.

Witamina D wpływa na limfocyty T, zwiększając liczbę przeciwciał i substancji o charakterze bakteriobójczym. Tym samym pobudza układ odpornościowy do walki z chorobą, a w okresie poinfekcyjnym przyspiesza powrót do zdrowia.

Suplementacja witaminy D wspiera także organizm w walce ze złym samopoczuciem, pomaga przywrócić energię i dobry humor. Odpowiadają za to receptory witaminy D obecne w komórkach nerwowych. Gdy jest jej zbyt mało mogą występować takie objawy, jak senność, przygnębienie, nerwowość czy niepokój.

Słońce w odpowiedniej dawce

Dla działania witaminy D ważne jest odpowiednie, dostosowane do wieku i stanu zdrowia, dawkowanie. Osoby dorosłe powinny przyjmować od 800 do 2000 j.m. (jednostek międzynarodowych) dziennie. Powyżej 60. roku życia, ze względu na postępujące wraz z wiekiem schorzenia układu kostnego, a także malejącą zdolność do syntezy skórnej, rekomendowane dzienne spożycie zwiększa się do 1600 – 4000 j.m. Witamina D jest także istotna w okresie wzrostu najmłodszych – wspiera prawidłowy rozwój tkanki kostnej i zapobiega krzywicy. Dawka dla noworodków, niemowląt i dzieci wynosi od 600 do 1000 j.m.

Skutecznym sposobem na utrzymywanie stałego poziomu witaminy słońca jesienią i zimą jest przyjmowanie preparatów bogatych w ten składnik. Pozwoli to na obniżenie ryzyka wystąpienia objawów niedoboru witaminy D. Należą do nich produkty z linii D-Vitum od Oleofarm.

D-Vitum, linia preparatów pełnych słońca, dostępna jest w wersji forte z zawartością 1000, 2000 lub 4000 j.m. witaminy D, a także z dodatkiem witaminy K2. Gamę produktów uzupełniają D-Vitum IMMUNO, suplement diety wspierający układ odpornościowy, a także D-Vitum Forte OSTEO, skierowany zarówno do osób zmagających się z osteoporozą, jak i tych, które chcą zapobiegać temu schorzeniu i wzmocnić swoje kości (gęstość mineralna kości maleje już od 30. roku życia).

Dla dzieci i niemowląt dedykowane są preparaty z niższą dawką witaminy D (400, 600, 800 i 1000 j.m.).

Produkty z linii D-Vitum Forte od Oleofarm można spożywać o dowolnej porze w ciągu dnia, bez względu na posiłek. Linia D-vitum forte zawiera witaminę D rozpuszczoną w oleju lnianym, bogatym w omega-3.

 

 

 

 


loading...

Możesz śledzić wszystkie odpowiedzi do tego wpisu poprzez kanał .

Dodaj komentarz


FORUM - bieżące dyskusje

zakupy w ciemno....
Tak zupelnie w ciemno to nie... ale zdarza mi sie kupowac odpowiedniki, ktore...
Ubiór na rozmowę kwalifikacyjną
Krawat niekoniecznie, ale koszula z długim rękawem owszem.
Czy brać z nim ślub?
Też jestem zdania, że lepiej się wstrzymać niż potem żałować
Naklejki na paznokcie
Na ali jest ogromny wybór tyle że długo się czeka na dostawę