1

Temat: Kasowanie negatywnych opinii

Co sądzicie o kasowaniu negatywnych komentarzy na temat własnej firmy? Wielu właścicieli tak robi, ale czy z korzyścią dla siebie [url]http://hrpress.pl/artykuly/zrobic-zostales-opisany-pracownikow-internecie/[/url] ? Ciekawi mnie, co o tym myślicie - kasować czy nie?

2

Odp: Kasowanie negatywnych opinii

Po niektórych negatywnych opiniach widać, że są niezasłużone, że ich autor to jakiś frustrat albo osoba o nierealnych oczekiwaniach. Świadczą źle nie o firmie, ale o osobie wystawiającej opinię. Widziałam takich mnóstwo.
Rzeczowe opinie pełnią natomiast przydatną rolę jako sygnał, co trzeba zmienić. Najlepiej by było, gdyby firma miała możliwość odpowiadać na takie komentarze, bo wtedy można wiele wyjaśnić, a osoby czytające widzą w jaki sposób firma postępuje z klientami lub pracownikami wtedy, gdy nie wszystko idzie jak trzeba, bo przecież tak się zdarza. Nie ma ideałów. Ideałem jest umiejętność rozwiązywania trudnych sytuacji i dogadywania się w kwestiach spornych.

3

Odp: Kasowanie negatywnych opinii

Ja bym nawiązała dialog z tą osobą, ale prywatnie. Co jej konkretnie przeszkadza, nie pasuje itp. Trzeba wyjaśniać trudne sytuacje.