[quote=kociara]Na prezent otrzymałam ostatnio książkę. Bardzo się ucieszyłam, bo taką chciałam dostać. Jednak podczas czytania okazało się że książka ma puste strony - tekst który powinien być na kartkach po prostu nie został wydrukowany. Oczywiście poprosiłam darczyńcę o paragon i udałam się do księgarni. Niestety reklamacja nie została przyjęta, gdyż książka okazało się że została kupiona jako towar przeceniony, a jak głosi napis "towar przeceniony nie ulega reklamacjom" sprzedawca również dodał że mogłam książkę obejrzeć przed zakupem.
Czy to prawda że można zrobić zastrzeżenie, że towar w promocji nie ulega zwrotowi? czy może jest to niezgodne z prawem?[/quote]
Specjalista odpowiada:
Kupując książki trudno sprawdzać je strona po stronie. Książki przecenione powinny mieć widoczne wady, a o ukrytych sprzedawca powinien poinformować przed zakupem, zwłaszcza że bywają też książki fabrycznie zafoliowane.
Przeceniony towar posiadający wady, których nie byliśmy świadomi w czasie zakupu, także podlega reklamacji. Sprzedawca, który twierdzi inaczej, po prostu nie zna przepisów lub wprowadza klienta w błąd, by uniknąć zwrotu pieniędzy. W tej sytuacji powinien jednak zaproponować wymianę książki na pełnowartościową lub anulowanie transakcji, zwłaszcza że posiada Pani paragon.
Nie można reklamować tylko tych wad towaru, które stanowiły przyczynę obniżenia ceny.