Edukacja przez gryfikację – na czym to polega? | Wszystko dla zdrowia i urody, porady kulinarne Uroda i Zdrowie - serwis nie tylko dla kobiet!

Edukacja przez gryfikację – na czym to polega?

30 kwietnia 2015, dodał: Informacja_prasowa
Artykuł zewnętrzny

Share and Enjoy !

Shares

Aż 72% dzieci w wieku od 3 do 16 lat gra regularnie w gry komputerowe[1]. Współcześni eksperci od edukacji właśnie w grach widzą szansę na rewolucję w nauczaniu. Jak wykorzystać naturalny pęd dzieci do gier i zabaw w domowej nauce na co dzień? Radzą eksperci z interaktywnej platformy edukacyjnej Squla.pl.

65% wszystkich grających dzieci to uczniowie szkoły podstawowej. To, co przyciąga najmłodszych do gier, to serie niekończących się wyzwań, frajda z opracowywania na bieżąco strategii i planu do zdobycia kolejnych etapów i nagród. Ten właśnie schemat zaangażowania, oparty na oczekiwaniu na kolejne wyzwania, z możliwością z weryfikowania na bieżąco osiągnięć i wyników, wykorzystuje w edukacji metoda zwana gryfikacją. Do tej pory gryfikacja znała była jedynie wąskiej grupie twórców gier edukacyjnych komentuje założyciel Squli, Andre Haardt. Dziś wykorzustujemy ją w procesie utrwalania wiedzy. Dzięki niej dzieci same garną się do nauki i mają z tego wiele radości – dodaje Haardt.

Kolejne wyzwania oraz budowanie napięcia

Gryfikacja, zwana też gamifikacją, jest pojęciem ogólnym i odnosi się do wielu dziedzin. Polega na wykorzystywaniu mechanizmów poznawczych znanych z gier komputerowych, do modyfikowania zachowania ludzi i zaangażowania ich do oczekiwanych czynności. Kluczowe jest tu stawianie kolejnych wyzwań, angażowanie do rywalizacji lub współpracy, a także częste nagradzanie uczestników za zdobywanie kolejnych poziomów. Wyróżnia się trzy filary gryfikacji:

  • Fun – zabawa i zadowolenie płynące z uczestnictwa w pewnym procesie
  • Friends – możliwość zabawy w grupie, poczucie wspólnoty, dzielenie się wynikami
    i osiągnięciami
  • Feedback – otrzymywanie szybkiej informacji zwrotnej o swoich błędach i postępach

Radość z nauki i nauka przez zabawę                          

Pewne sposoby motywacji do nauki, takie jak: system ocen, ranking uczniów, świadectwo z czerwonym paskiem czy stypendia, są używane w edukacji już od dawna. Są to jednak nagrody daleko rozłożone w czasie, przez co przestają być atrakcyjne dla ucznia. Dzieci, które w swojej perspektywie mają zasłużoną nagrodę dopiero na koniec roku, w ciągu semestru szkolnego tracą swoje zaangażowanie i motywację do osiągania lepszych wyników. – mówi Andre Haardt, założyciel i Dyrektor Generalny platformy edukacyjnej Squla.pl. Troską edukatorów powinno być uczynienie z nauki procesu zabawy, zwłaszcza w kontekście najmłodszych uczniów. Wiedza podawana w sposób łatwy i przyjemny jest szybciej przyswajana i lepiej utrwalana. – dodaje Haardt.  Dobrym przykładem są gry edukacyjne, które coraz chętniej wykorzystywane są we wczesnej edukacji szkolnej, już nie tylko na zajęciach z informatyki. Nauczyciele powinni zatem proponować swoim uczniom takie rozwiązania, które trafią w ich zainteresowania i zachęcą do pogłębiania wiedzy.

Gra o wiedzę

Zdecydowana większość rodziców (63%) deklaruje, że najchętniej kupiłaby swoim dzieciom gry edukacyjne. Do tej pory nie było jednak na naszym rynku gier, które byłyby zgodne z programem nauczania szkolnego i wspomagającego nauczanie w klasie. Tę lukę wykorzystuje
Squla.pl – internetowa platforma edukacyjna przeznaczona dla uczniów szkoły podstawowej. Została stworzona przez pedagogów i specjalistów od gier edukacyjnych. Jej zaletą jest całkowita zgodność z podstawą programową MEN i realizacja wszystkich przedmiotów szkolnych poprzez gry i filmy edukacyjne. Młody użytkownik Squli zdobywa kolejne etapy poprzez rozwiązywanie zadań z zakresu szkolnego, za co jest następnie wynagradzany. Zdobyte nagrody w postaci wirtualnych żetonów, może zamienić na atrakcyjne bony zakupowe, co jeszcze bardziej motywuje go do zdobywania kolejnych poziomów. Na bieżąco, wraz z rodzicem, może śledzić swoje postępy i korygować popełniane błędy.

Tego typu rozwiązanie to nic innego jak skuteczne wykorzystanie mechanizmów gamifikacji. Największą nagrodą, są rezultaty w postaci lepszych ocen i większego zaangażowania ucznia w proces zdobywania wiedzy, co jest celem każdej metody edukacyjnej.

 


[1] Na podstawie raportu Game Industry Trends: Kids 2014.

file1430398687

Share and Enjoy !

Shares


Możesz śledzić wszystkie odpowiedzi do tego wpisu poprzez kanał .

Dodaj komentarz


FORUM - bieżące dyskusje

Białe meble - polecacie czy nie?
Niezaprzeczalnym atutem białych mebli kuchennych jest fakt, że doskonale sprawdzają się w małych przestrzeniach, rozjaśniając...
Co myślicie o kobiecym stylu zarząd…
Kobiety w roli menedżerek zarządzają podmiotami w inny sposób niż płeć przeciwna, gdyż częściej...
Nadpotliwość
Podstawowym sposobem na nadpotliwość jest odpowiednia higiena ciała. Częstotliwość kąpieli należy dostosować do swojej...
Bielizna
Bielizna jest potrzebna każdej kobiecie by dać jej uczucie komfortu w każdej sytuacji, podkreślić...