Najlepsze promocje, które uwielbiaja kobiety | Wszystko dla zdrowia i urody, porady kulinarne Uroda i Zdrowie - serwis nie tylko dla kobiet!

Najlepsze promocje, które uwielbiaja kobiety

22 czerwca 2010, dodał: Redakcja
Artykuł zewnętrzny

Share and Enjoy !

Shares
Różnice pomiędzy kobietami, a mężczyznami nie dotyczą jedynie wyglądu zewnętrznego, siły oraz organów płciowych. Zasadniczą różnicę stanowi ich rozumowanie. Co dla mężczyzn jest proste i łatwe dla kobiet, stanowi skomplikowany problem wymagający analizy wszystkich jego aspektów. Mężczyzna w przypadku potrzeby zrobienia zakupów po prostu idzie do sklepu i przynosi potrzebne produkty. Wystarczy sporządzić mu listę, żeby przyniósł do domu artykuły zgodnie z ich wypunktowaniem. Brak precyzji w opisie produktu sprawi, że kupi pierwszy z brzegu nie zwracając uwagi na skład i jego rodzaj. Dla kobiety zakupy to ogromne wyzwanie. Wychodząc po mąkę, chleb i cukier są w stanie przynieść do domu cztery pełne siatki. Wybór odpowiedniego jogurtu to dla nich cały rytuał. Kobieta musi sprawdzić jego skład, kaloryczność, datę ważności, cenę oraz producenta. Zanim każdy produkt przejdzie przez jej ręce musi być dokładnie zlustrowany i przeanalizowany. Mężczyźni w prosty sposób przechodzą kolejne etapy procesu kupowania, natomiast kobiety czasem powracają do poprzedniego by ruszyć dalej. Podczas gdy mężczyźni szukają dobrego rozwiązania, to kobiety poszukują tzw. idealnej odpowiedzi. Myślą w kategoriach „potrzebuję białej bluzki na czwartkowe spotkanie”, a nie jak panowie „potrzebna mi biała koszula”. Mężczyzna zakłada, że chce by była zapinana na guziki i kosztowała do 200 zł. Jeśli spełni te kryteria kupi ją od razu. Jeśli jednego nie spełni – np. zapinana jest na spinki, a pan spieszy się na mecz to w 9 przypadkach na 10 uzna, że nie jest to aż tak istotne i uda się do domu na o wiele ważniejszy mecz. Za to kobieta oglądając bluzkę w sklepie ocenia jak się mają do zastosowania przyjęte przez nią kryteria (czy nadaje się na to zaplanowane spotkanie), a poza tym ocenia inne rzeczy czyli dobiera dodatkowe kryteria, np. czy będzie się gniotła, jak się sprawdzi w podróży lub na mniej formalne wyjście. A może w innym sklepie mają bluzkę, która będzie pasowała do spódnicy kupionej w ubiegłym tygodniu? A może w innym sklepie będzie obniżka? Skąd będzie wiedzieć jeśli nie sprawdzi? Już na samym początku kobieca lista kryteriów jest dłuższa, a potem się jeszcze rozrasta. Sam zakup nie oznacza sukcesu zakupionej marki czy usługi. Kobiecej uwadze nie przemkną także atrakcyjne promocje, które oferują sklepy. Mężczyzna nawet nie zauważy podczas robienia zakupów, że herbata położona trzy półki dalej, tej samej firmy jest w promocji i za cenę jednego opakowania zyskuje drugi. Kobiecie taka oferta raczej nie umknie.
Także wyniki badań pokazują, że tym, co najwyraźniej różnicuje stosunek do promocji jest płeć – kobiety deklarują większą podatność na promocje niż mężczyźni. Dlaczego? Częściej robią zakupy, a przy wyborze konkretnego produktu trudniej im podjąć „męską decyzję”. Kobiety są jednak zdecydowanie mniej lojalne niż mężczyźni – przynajmniej w sferze zakupów. Mężczyźni częściej przywiązują się do marek i trudniej promocją zachęcić ich do zmian. Kobieca część konsumentów chętniej „poluje” na okazje. Niemal 50% konsumentów tylko wyjątkowa promocja jest w stanie oderwać od ulubionego produktu.
Instytut ARC Rynek i Opinia przeanalizował zakupowe strategie kobiet i mężczyzn. Decyzja o zakupie – stereotypowo – to jedna z najbardziej „kobiecych” decyzji, której często towarzyszy szereg „okołosprzedażowych” bodźców i wyborów. Choć różnice między kobietami i mężczyznami w sferze konsumenckiej powoli się zacierają, tradycyjny podział obowiązków domowych sprawia, że to kobiety częściej robią zakupy, mają tym samym potencjalnie większy kontakt z promocjami. Mężczyźni zdecydowanie wolą szybkie decyzje i szybkie zakupy, co sprawia, że nie analizują tak wnikliwie ofert promocyjnych. Nie bez znaczenia jest fakt, że świat zakupów należy przede wszystkim do kobiet. Odpowiedzią na zaplanowane strategie promocyjne marketerów są strategie obierane przez konsumentów. „Łowcy okazji” (31%), którzy regularnie śledzą oferty promocyjne i sugerują się przede wszystkim ceną. Tu zdecydowanie przeważają kobiety. „Polowanie” na promocje pozostaje ich domeną, zapewne ze względu na większą ilość czasu poświęcanego na zakupy. Zdecydowanie większy odsetek kobiet (35,5%) niż mężczyzn (26,4%) na bieżąco śledzi oferty promocyjne i sugeruje się nimi przy podejmowaniu decyzji. „Łowcy okazji” kierują się przede wszystkim ceną, a promocja nie jest w stanie skłonić ich do kupna produktów drogich, z wysokiej półki. Większość kobiet jest jednak świadoma swoich wysokich oczekiwań i kobiety same siebie wskazują jako bardziej wymagające. Wiąże się to z poszukiwaniem przez kobiety idealnie pasującego do ich wyobrażeń i oczekiwań produktu, a co za tym idzie – podjęcia decyzji o zakupie po sprawdzeniu wielu różnych możliwości rynkowych. „Lojalni” (21%) odporni na promocje, pozostają wierni marce, ceniąc jej jakość. W tej grupie większość stanowią mężczyźni. Wśród konsumentów „Lojalnych” mężczyźni (27,8%) są grupą niemal dwa razy silniejszą od kobiet (15,4%). Zazwyczaj nabywają oni produkty, które znają, lubią i co do których są przekonani. Najważniejsze dla nich są jakość i marka, deklarują mniejsze zaufanie do wszelkich form promocji  wiernie korzystając z wybranych produktów. Złoty środek wybiera największa grupa polskich konsumentów (zarówno kobiet, jak i mężczyzn). „Aspirujący” (48%) utożsamiają markę z wysoką jakością, lecz są w stanie poddać się interesującej formie promocji. Deklarują przywiązanie do marki, utożsamiając rzeczy markowe z lepszą jakością. Potrafią jednak docenić ciekawe promocje i chętniej wybierają w nich tańsze produkty.
Co najsilniej skłania do zakupu? Zdecydowanie najbardziej zachęcającą dla wszystkich grup konsumentów okazuje się być okresowa obniżka ceny produktu lub usługi. Dla „Łowców okazji” (więc stosunkowo dużej grupy kobiet), traktujących promocje jako sposób na oszczędzanie wydatków, atrakcyjne są produkty z dołączonymi pełnowartościowymi towarami lub drobnymi upominkami. Popularność programów lojalnościowych koncentruje się głównie wokół stacji benzynowych (mających zwolenników przede wszystkim wśród mężczyzn), hipermarketów i supermarketów (tu przeważają kobiety) oraz operatorów telefonii komórkowej. Stosunek do konkursów promocyjnych wyraźniej dzieli mężczyzn i kobiety, wśród ich fanów większość stanowią kobiety (63%), natomiast w najliczniejszej grupie – niezainteresowanych taką formą promocji – mężczyźni są nieznacznie silniej reprezentowani.
Zaopatrując swoje rodziny we wszystkie niezbędne produkty i folgując swoim potrzebom przeciętna kobieta, w ciągu 63 lat, spędza na zakupach 25184 godzin  i 53 minuty. Jeśli pomyślimy o zakupach jako o pełnoetatowej pracy, okażę się, że kobieta w ciągu swojego życia przepracowuje w ten sposób 3148 dni, czyli dziesięć i pół roku . Najgorsze jest to, że nie dostaje za to wynagrodzenia, a jedynie wydaje zarobione pieniądze. W ciągu roku kobieta wychodzi na zakupy ponad 300 razy i na każdej tego typu wycieczce spędza ponad godzinę czasu. Same zakupy spożywcze w ciągu roku zajmują  przeciętnie 94 godziny i 55 minut. Kobiety ponad 100 godzin rocznie spędzają buszując na posezonowych wyprzedażach. Nawet kupowanie codziennych produktów jak dezodoranty, golarki czy żele pod prysznic jest czasochłonne i pochłania 17 godzin i 33 minuty w ciągu roku. Badania wykazały również, że kobiety 51 razy w ciągu roku wychodzą na zakupy jedynie by popatrzeć. W czasie tych przechadzek, które zajmują im 49 godzin, starają się znaleźć najlepsze produkty, które kupią później. 10 lat spędzonych na zakupach to naprawdę dużo. Jednak dla wielu kobiet ten sposób spędzania czasu jest o wiele atrakcyjniejszy niż sprzątanie, praca i opiekę nad dziećmi, które pochłaniają im jeszcze większą część ich życia.

Zobacz również:

  1. Jakie prezenty lubią dostawać kobiety?
  2. Czy Polki lubią Dzień Kobiet?
  3. Jakie potrawy najbardziej lubią Polki?
  4. Jak Polki oceniają swoje zdrowie?

Share and Enjoy !

Shares


Możesz śledzić wszystkie odpowiedzi do tego wpisu poprzez kanał .

3 komentarzy do Najlepsze promocje, które uwielbiaja kobiety

  1. avatar Kama S. pisze:

    Jesteśmy bezbronne wobec trików marketingowych w sklepach…

  2. avatar Gabrysia pisze:

    Ja zwykle płacę kartą i nieraz przekroczyłam saldo ujemne przez promocję…

  3. avatar kropka939 pisze:

    ja bardzo jestem podatna! Zawsze kupuję więcej niż zaplanowałam…

Dodaj komentarz


FORUM - bieżące dyskusje

Co na ściany do salonu?
Moim zdaniem sprawdzą się panele na ścianę. W nowoczesnych wnętrzach świetnie sprawdzą...
Najtrudniejsze kierunki studiów
Moim zdaniem to przyszły student powinien wiedzieć i decydować jakie są jego zainteresowania...
opadająca powieka
Jednym z naturalnych sposobów na zlikwidowanie problemu opadającej powieki są okłady na opadające powieki....
moda męska
Wiosna 2024 to świetny moment na powrót do stylu retro. Płaszcze męskie i cieplejsze...